Tiedote

Suomalainen Relaxbirth Oy valittu Red Herring 2012 Top 100 Global -kilpailun voittajaksi

Espoo, 4.12.2012

Relaxbirth Oy on yksi vuoden 2012 Red Herring 100 Top Global Award -voittajista. Arvostetussa Red Herringin Euroopan kilpailussa palkitaan joka vuosi sata maailman lupaavinta teknologiayritystä. Red Herring arvioi yhtiöiden osalta muun muassa taloudellista kehitystä, teknologista innovaatiota, johdon osaamista ja strategiaa sekä vaikuttavuutta omalla toimialalla. Red Herring Top 100 Global -listan 2012 voittajat julkistettiin 29.11.2012 järjestetyssä tilaisuudessa Los Angelesissa.

"Otamme tämän palkinnon vastaan suurena kunnianosoituksena toiminnallemme ja tiimillemme - se vahvistaa uskoamme liiketoimintamme potentiaaliin ja siihen, miten tärkeä Relaxbirth on globaalisti äideille, perheille, ammattilaisille ja sairaaloille eli koko yhteiskunnalle. Tämä palkinto tukee kansainvälistä kasvuamme ja tavoitteitamme synnytyshyvinvoinnin parantamiseksi sekä käynnissä olevaa rahoituskierrostamme”," toteaa toimitusjohtaja Jukka-Pekka Luostarinen.

Red Herringin toimitus valitsi Top 100 -listalle yritykset innovatiivisten teknologiaratkaisuiden sekä kasvua tukevan liiketoimintastrategian perusteella. Red Herringiä pidetään yhtenä maailman arvostetuimmista teknologialiiketoimintaa seuraavista medioista. Sen listoilla on aiemmin huomioitu muun muassa sellaisia menestykseen nousseita yrityksiä kuin Facebook, Google, Skype, Yahoo! ja YouTube.

Relaxbirth Oy:n aiempiin tunnustuksiin kuuluu myös Red Herring Top 100 Europe-palkinto ja HealthPort Innovaatiopalkinto aiemmin tänä vuonna. Euroopan naiskeksijäverkosto EUWIIN nimesi Relaxbirth-innovaattori Eija Pessisen Vuoden Eurooppalaiseksi keksijänaiseksi 2009-2010. Helsingin kaupungin kunniamaininnan yritys sai vuonna 2009 Uudenmaan InnoSuomi -kilpailussa.

Lisätietoja:
Elina Kostiainen